לייעוץ ראשוני חייגו 04-6990886

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    עברתם תאונה? סובלים מנזקי גוף?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      תאונות עבודה של עצמאים

      סמדר טולדנו, עו"ד תאונות עבודה ונזקי גוף

      לא פעם, המוסד לביטוח לאומי מערים קשיים על עובדים שעברו תאונות עבודה ומבקש מהם לענות על שאלות ולספק ראיות שונות, במטרה להוכיח שהתאונה שעברו היא אכן תאונת עבודה. בניגוד לשכירים, על עצמאיים שעברו תאונות עבודה מוטל נטל כבד יותר להוכיח שמדובר בתאונת עבודה.

      החוק קובע, כי תאונת עבודה היא "תאונה שאירעה תוך כדי ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו".

      כלומר, על עובד שנפגע במהלך עבודתו להוכיח שהפגיעה קרתה תוך כדי העיסוק או עקב העיסוק.

      לטובת השכיר קיימת חזקה לפיה, אם עבר תאונה בזמן העבודה, רואים אותה כתאונה שארעה בעקבות העבודה. יצוין, כי החזקה קיימת כל עוד לא הוכח ההפך.

      בניגוד לשכיר, על העובד העצמאי מוטל הנטל להוכיח כי התאונה אירעה תוך כדי ועקב עיסוקו.  בתאונת עבודה של עובד עצמאי, בוחנים את תכלית הפעולה שבמהלכה ארעה הפגיעה. בבחינה זו, נדרש העובד העצמאי להצביע קשר הדוק בין העיסוקים שבמהלכם אירעה התאונה לבין עבודתו.

      עו"ד תאונות עבודה – מה לעשות במקרה של תאונת עבודה?

      אחד המקרים הסבוכים ביותר עבור עצמאיים הוא כאשר תאונות עבודה מתרחשות בביתם. בין כתלי הבית הפרטי לא אחת מתערבבים התחומים. בתאונות עבודה שהתרחשו בבית, לא תמיד יהיה קל להציב את הגבול בין העיסוק הפרטי לבין הפעולה הקשורה לעסק של העצמאי. בפסיקה נקבע שעל עובד עצמאי להוכיח שהפעולה בוצעה כפעולה ישירה או כפעולה נלווית בהקשר לעבודתו.

      אז מה לעשות? הטיפ הראשון הוא לעצור ולחשוב, שאלו את עצמכם – כיצד העבודה שלי קשורה לתאונת העבודה שהרגע עברתי? לאחר שמצאת את התשובה לשאלה זו, הצעד הבא יהיה לתעד, וכמה שיותר. כך למשל, אם התאונה אירעה בנוכחות עדים, לבקש את שמותיהם. בנוסף, לבקש את מספר הטלפון של העדים ולבקש מהם לתעד בכתב את פרטי התאונה.

      הטיפ השני הוא לפנות לקבלת טיפול רפואי. במהלך הטיפול לפרט באוזני הרופא כיצד בדיוק אירעה התאונה, למשל: "יש לי עסק ביתי של אפיית  עוגות, אני עובד מהבית, בסיום אפיית עוגה לאחד הלקוחות יד ימין שלי נצמדה לדלת התנור ונכוותה" דוגמה נוספת לפירוט הנדרש תהיה: "אני עובד מהבית ובזמן סידור המשרד הביתי טיפסתי על סולם להוציא את אחד הקלסרים ונפלתי מהסולם ארצה". הדוגמאות הנ"ל מעדיכות שתאונת העבודה נגרמה במהלך העבודה וגם על כך שנגרמה עקב העבודה.

      חשוב מאוד לוודא שהדברים שתיארתם לרופא מופיעים במלואם בסיכום הרפואי. לגירסא הראשונית שסיפרתם ביום הפגיעה, זו שמפורטת בסיכום הרפואי, משקל רב בעיני המוסד לביטוח לאומי.

      סיכומו של דבר

      אם אתם עצמאים או שכירים ועברתם תאונת עבודה, אל תהססו, פנו אלינו כמה שיותר מוקדם. במשרד צוות עורכי דין לתאונות עבודה, מנוסים ומקצועים, שילוו אתכם כבר מהשלבים הראשונים ויחסכו מכם את כל הבירוקרטיה והקשיים הכרוכים בהגשת תביעה לתאונת עבודה וההתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי.

      לצוות המשרד נסיון רב והצלחות רבות בייצוג עצמאים ובייצוג שכירים מול המוסד לביטוח לאומי. אנחנו מכירים את הקשיים הצפויים, ויודעים כיצד להמנע מהם ככל הניתן ולשפר את סיכויי התביעה.

      פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ולבחינת סיכויי התביעה וזכאותם לפיצויים.

      * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ואין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי.

      לייעוץ ראשוני חייגו 04-6990886

      או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

        יוסף אליהויוסף אליהו
        13:18 31 Jan 21
        אדם זהב לפני הכל... שרות מעולה אמין מקצועי בכל התחומים ממליץ בחום💯
        David RazielDavid Raziel
        08:49 22 Jan 21
        בחור חרוץ ואנרגטי.ליווה אותנו צמוד לאורך כל התהליךותמיד היה זמין עבורינו.תודה רבה
        אורי פרץאורי פרץ
        13:32 18 Jan 21
        עו"ד אבירם טולדנו הוא פשוט מקצוען, מטפל בכל עניין באופן מהיר ויעיל,מהיכרות אישית - מומלץ בחום
        Pure Laser AestheticPure Laser Aesthetic
        16:49 01 Dec 20
        שירות אמין ומקצועי מהשורה הראשונהעורך דין אכפתי שלא מחפש רק להרוויח אלא קודם כל את טובת הלקוח. יותר ממומלץ.
        Alon MalkaAlon Malka
        21:54 26 Nov 20
        קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה.נאמנות ישירות ברמה הגבוהה ביותר שהכרתי.כמובן שנמליץ לכולם 🙏🔝
        js_loader
        קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט