תאונות קורות, בדרכים, בבית, בעבודה או בכל מקום אחר. לא משנה כמה נהיה זהירים, אי אפשר לומר "לי זה לא יקרה", אף אחד לא חסין מפני תאונות. בשל כך, אנשים רבים בוחרים לבטח את עצמם בביטוח תאונות אישיות. למרבה הצער, פעמים רבות מבוטחים בפוליסת ביטוח תאונות אישיות עוברים תאונה, פונים לחברת הביטוח במטרה לקבל את הכספים המגיעים להם אך נתקלים בקשיים רבים ובדחיית תביעתם בנימוקים שונים ומשונים.
מהו ביטוח תאונות אישיות?
ביטוח תאונות אישיות נועד לפצות את המבוטח במקרה תאונה. לרוב, פוליסת תאונות אישיות תעניק כיסוי למקרים שונים כמו מוות, נכות, שברים, כוויות, אובדן כושר עבודה, אשפוז ומצב סיעודי.
מטרת הביטוח היא לסייע למבוטח להתמודד עם התקופה שלאחר התאונה ועם מצבים בהם בעקבות התאונה נאלץ המבוטח להוציא כספים רבים, נאלץ להעדר מהעבודה, נותר עם מוגבלות וכדומה.
במקרה של תאונה, המבוטח יקבל סכום כסף ידוע מראש, בהתאם לנזק ורמת הכיסוי הקבועה בפוליסה.
בשונה מפוליסות אחרות, ניתן לרכוש מספר פוליסות תאונות אישיות ולממש את כולן בעת תאונה.
תוך כמה ניתן להגיש את התביעה לביטוח?
את התביעה לביטוח יש להגיש בתוך 3 שנים ממועד התאונה, לאחר מכן תחול התיישנות ולא ניתן יהיה להגיש תביעה.
אז מהם קשיים בהם נתקלים מבוטחים בעת קרות תאונה
בגדול, האותיות הקטנות. בשל הגדרות סייגים והחרגות שונות הקיימות בפוליסות ביטוח תאונות אישיות, דוחות חברות הביטוח פעמים רבות את מתן הפיצויים המגיעים למבוטח בעקבות התאונה. כך למשל חברות הביטוח נוהגות להחריג מפוליסת הביטוח נזקים שנגרמו בעקבות תאונות דרכים.
באופן דומה קיימות לעיתים החרגות לנזקים שנגרמו בעקבות פעילות ספורטיבית. בהחרגה זו עושות חברות הביטוח שימוש כדי לדחות תביעות של מבוטחים שנפגעו בתאונה וזאת על אף שלא קרתה במסגרת ספורטיבית. כך למשל בתאונת אופניים, גם במקרים בהם מדובר ברכיבה למכולת.
לעיתים, חברות הביטוח נוהגות לחלוק על אופן קרות התאונה או על הנזק הנטען. כך לדוגמא, לא פעם מבוטחים שהגישו תביעה לחברת הביטוח בעקבות תאונה שעברו, קיבלו הודעה על דחיית תביעתם בטענה לפיה הנזק הנטען הוא לא תוצאה של התאונה אלא תוצאה של מיקרוטראומה או של מצב רפואי קודם.
איך יתכן שחברת הביטוח לא תספר לי על הסייגים האלה לפני רכישת הפוליסה?
החוק מטיל חובה על המבטחת להסב את תשומת לבו של המבוטח לתנאי הפוליסה, בצורה שתהיה מובנת וברורה לו. אין די בציון הסייג במקום כלשהו בפילסת הביטוח במובלע בין "האותיות הקטנות" הרגילות. למרבה הצער, חלק מחברות הביטוח אינן נוהגות כך והסייגים מתגלים כאשר קורה המקרה הביטוחי המצריך את חברת הביטוח לשלם.
מה לעשות בטרם הגשת התביעה לחברת הביטוח?
פנו אלינו. משרד עורכי הדין אבירם טולדנו מתמחה בליווי לקוחותיו אל מול חברות הביטוח. צוות המשרד ידע לפנות את המבוטח למומחים הרפואיים הנכונים ולנסח פניה מתאימה שתסייע לתביעה להתקבל. עורכי הדין במשרדנו מקצועים ובעלי נסיון עשיר בליווי לקוחות המשרד במסגרת תביעת ביטוח תאונות אישיות, אנו נדע כיצד לפעול נכון אל מול חברת ביטוח גם לפני הגשת התביעה וגם במקרים בהם חברת הביטוח דחתה את התביעה.
* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ואין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי.