עברתם תאונת דרכים? יתכן שאתם זכאים לפיצוי

תאונת דרכים, אפילו כאשר מדובר בתאונה קלה, היא אירוע מטלטל. ברגעים הראשונים בהם הבלבול, ההלם והאדרנלין תופסים פיקוד, קשה לנו לפעמים להבין אם נפגענו ומה המשמעויות של הפגיעה, וקשה עוד יותר להתנהל לפי פרוטוקול מסודר. כדי לעשות לכם סדר בדברים, כתבנו עבורכם את המאמר הבא.

מהי תאונת דרכים?

לרוב, אנשים נוטים לחשוב על תאונת דרכים במובנה הקלאסי בלבד – פגיעה בין שני רכבים או פגיעה של רכב בהולך רגל. אולם, ההגדרה של המונח תאונת דרכים בחוק מאפשרת להכניס בגדרה כל פגיעה אפשרית שנגרמה כתוצאה משימוש ברכב מנועי המיועד לתחבורה על הקרקע.

נפגעי תאונת דרכים לא צריכים להצביע על אחריותו או אשמתו של אדם אחר לתאונה בכדי להיות זכאים לפיצוי אלא רק על הנזק שנגרם להם בעקבות התאונה. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לשאלה – מהי תאונת דרכים.

להלן מספר דוגמאות לתאונות דרכים: פציעה שנגרמה כתוצאה מהחלפת גלגל באמצע הדרך; פציעה ממנוף המורכב על משאית; פציעה של רוכבי אופניים וקורקינטים שנגרמה בשל מכונית נוסעת וכדומה.

מטרתו העיקרית של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים היא להבטיח פיצוי לכל מי שסבל מנזק גוף בעקבות תאונת דרכים ללא קשר לשאלת האחריות והאשם.

החוק שולל זכאות ממי שגרם לתאונה במתכוון, ממי שנפגע בתאונה בעת שביצע פשע באמצעות הרכב וממי שנהג (ונסע) ברכב ללא רישיון או ללא היתר מבעליו.

עד מתי אפשר לתבוע בגין תאונת דרכים?

בגיר – תביעה בגין תאונת דרכים מתיישנת כעבור 7 שנים מהיום שבו נולדה עילת התובענה.

קטין – מירוץ ההתיישנות מתחיל עם הגיעו לגיל 18. כלומר, מגיל 18 מתחילים לספור 7 שנים עד להתיישנות עילת התובענה.

מה עושים אם לא ניתן לתבוע את הביטוח?

על פי החוק, כל מי שמחזיק ברכב מנועי ועושה בו שימוש מחוייב לרכוש פוליסת ביטוח חובה. הפוליסה מעניקה כיסוי בגין נזקי גוף לנהג, לנוסעי הרכב ולהולכי רגל במקרה שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים.

במקרה שבו אין דרך לתבוע את חברת הביטוח (למשל בתאונות "פגע וברח") ניתן לתבוע פיצויים מקרנית.

קרנית (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים) היא תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. תפקידה של קרנית להבטיח פיצוי לנפגעי תאונות דרכים שנגרמו להם נזקי גוף בתאונות דרכים אך אינם יכולים לקבל פיצוי מחברת ביטוח.

בכל מקרה, מומלץ תמיד להיוועץ בעורך דין לתאונות דרכים על מנת לדעת כיצד יש לפעול.

> לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות חייגו 04-6990886

נפגעתם בתאונת דרכים? אלו הדברים שחשוב שתעשו בסמוך לתאונה:

להבטחת זכויותיכם, תמיד רצוי לפעול מהר, לדווח על התאונה ולתעד כמה שיותר מידע ויזואלי.

בהרבה מקרים מי שהיה מעורב בתאונה לא נוהג כך כי לא תמיד אנחנו ערים לפגיעה ברגעים הראשונים אחרי תאונה. לפעמים, רק ימים מאוחר יותר אנחנו מקשרים בין כאבי הגב או הראש לתאונה שעברנו.

השלב הבא עבור מי שחושב שמגיע לו פיצוי כספי בגין פגיעה בתאונה הוא פנייה לעורך דין שמתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים.

על מנת לעשות לכם את החיים קלים, ריכזנו עבורכם מספר טיפים למקרה בו נפגעתם בתאונת דרכים:

  • פנו לקבלת טיפול רפואי – במהלך הטיפול ציינו כי נפגעתם בתאונת דרכים ומסרו את כל פרטי התאונה הרלוונטים. הקפידו לבדוק שהדברים שסיפרתם מפורטים כפי שצריך בסיכומים הרפואיים.
  • תעדו הכל – אבל הכל. צלמו את פרטי נהג הרכב, את תעודת הזהות שלו, פוליסת הביטוח שלו, את מספר רישוי הרכב וכד'. כמו כן, אם היו עדים לתאונה, בקשו את פרטיהם וצלמו את זירת התאונה.
  • מדובר בתאונת עבודה? – דווחו למעסיק. אם מדובר בתאונה שאירעה בזמן העבודה, בדרך לעבודה או חזרה ממנה, דווחו למעסיק בסמוך ככל הניתן לקרות התאונה.
  • דווחו למשטרה – מיד בסמוך לתאונה, פנו למשטרה וספרו להם כיצד אירעה התאונה. הגרסה שתספרו למשטרה תלווה אתכם הלאה בהגשת תביעת הפיצויים.
  • פנו אלינו – הפעולות הראשונות שתבצעו לאחר קרות התאונה הינן קריטיות. התנהלות לא נכונה עלולה לפגוע קשות בסיכויי התביעה. על כן, כדי להמנע מטעויות אשר ילוו אתכם הלאה וייפגעו בסיכוי שלכם לקבל את הפיצויים המקסימליים, מומלץ לפנות אלינו בסמוך ככל הניתן לקרות התאונה.

למה לפנות אלינו?

אנחנו לא אוהבים לבזבז את זמנם של הלקוחות ולא אוהבים לטעת תקוות שווא. לכן אנחנו לא נקבל תיק שאין בו אדנים משפטיים שמאפשרים השגת תוצאה טובה עבור הלקוח.

כאשר אנחנו מקבלים תיק אנחנו פועלים מתוך מחויבות להצלחה ואמונה מלאה בלקוח, ומרגע זה ועד קבלת הפיצוי ננהל עבורו את התיק במסירות באופן שחוסך לו טרחה ובירוקרטיה ומיידד עבורו את התהליך.

משרד עורכי הדין אבירם טולדנו מעניק ליווי משפטי מקצועי ואיכותי לנפגעי תאונות דרכים. צוות המשרד רואה לנגד עיניו את טובת הלקוח תחילה ופועל בנחישות על מנת להשיג עבורו את הפיצוי המירבי במהירות המקסימלית.

אנו בעלי נסיון עשיר והצלחות מרובות בליווי וייצוג נפגעי תאונות דרכים.

חשוב לציין כי שכ"ט עו"ד בייצוג נפגעי תאונות דרכים מבוסס על הצלחה ומשולם רק במקרה של זכיה.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ואין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי.

שתפו תוכן זה:

נפגעתם? אל תוותרו על זכויותיכם!
השאירו פרטים עכשיו לייעוץ ראשוני:
[leadercf7 campid="10476"]
ארקדי זכרובארקדי זכרוב
21:49 10 Aug 23
Ilan HarelIlan Harel
11:55 10 Jul 23
מהראן חסוןמהראן חסון
08:01 07 Dec 22
מדובר בצוות מקצועי ובמיוחד העורכת דין סמדר טולדנו שמנהלת את התיקים בצורה מקצועית מלווה את הלקוחות במסירות רבה איכפתיתי צנועה אוזן קשבת תמיד עוזרת תומכת ותותחית
שחף שחףשחף שחף
17:08 02 Feb 21
מקצועי שירות מספר 1
אתי בן שטריתאתי בן שטרית
21:03 31 Jan 21
עורך דין אמין, מקצועי ויסודי מאוד, אדיב ושירותי!
יוסף אליהויוסף אליהו
13:18 31 Jan 21
אדם זהב לפני הכל... שרות מעולה אמין מקצועי בכל התחומים ממליץ בחום💯
אורי פרץאורי פרץ
13:32 18 Jan 21
עו"ד אבירם טולדנו הוא פשוט מקצוען, מטפל בכל עניין באופן מהיר ויעיל,מהיכרות אישית - מומלץ בחום
Pure Laser AestheticPure Laser Aesthetic
16:49 01 Dec 20
שירות אמין ומקצועי מהשורה הראשונהעורך דין אכפתי שלא מחפש רק להרוויח אלא קודם כל את טובת הלקוח. יותר ממומלץ.
Alon MalkaAlon Malka
21:54 26 Nov 20
קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה.נאמנות ישירות ברמה הגבוהה ביותר שהכרתי.כמובן שנמליץ לכולם 🙏🔝
js_loader